Font size
Site color
Pereiti į pagrindinį turinį

Temos struktūra

  • NORINTIEMS DAUGIAU


     Išbandykite žodžių kursus, kuriuos specialiai jums paruošėme Memrise ir mokymasis taps pramoga, o išmoktos pamokos užtikrintai liks ilgalaikėje atmintyje!

    💡Nedelskite ir pradėkite jau dabar:

      A 1.2. lygis - https://app.memrise.com/community/course/2221183/danu-a12/


      💭 Ar jau išmokote savo kurso žodžius? O gal norite pakartoti? Įsigykite kitų kursų korteles ir nenustokite tobulėti! Ypač rekomenduojame išbandyti kursą, skirtą veiksmažodžių būtojo laiko formoms išmokti!

    💡 Įsigijimo nuoroda: https://tickets.paysera.com/en/step/zodziu-korteles/select Purchase here:

     Įsigijus norimas žodžių korteles, gausite nurodą ir galėsite prisijungti prie Memrise kurso.


    💭 Norite patobulinti ne tik žodyną, bet ir plačiau pasikartoti gramatiką, įtvirtinti jau turimas žinias ir papildomai pasipraktikuoti? Įsigykite savarankiškam mokymuisi ir kartojimui skirtą kursą PATS! su lektorių ekspertų video pamokomis, papildoma mokomąja medžiaga ir kartojimo užduotimis!

    PATS buton💡 PATS Įsigijimo nuoroda!: https://tickets.paysera.com/lt/step/pats-pamokose/select

     

    💭  Kviečiame kartu nerti į skandinaviškosios kultūros pažinimo džiaugsmą. Spustelėję nuorodą pamatysite mūsų nuolat pildomą nauja medžiaga blogą, apie knygas, apie žmones ir apie mus. Taip pat kviečiame užsiprenumeruoti mokyklos naujienlaiškį. Jame talpinamos aktualios naujienos apie šiaurės kalbas ir jų mokymąsi, specialūs nuolaidų pasiūlymai. 

    💡 Norėdami atverti šaltinį, spustelėkite nuorodą: https://siaureskryptimi.lt/blogas/.


    💭Kultūros iš šiaurės bendruomenė – klubas, kurio nariai mielai dalinasi savo įspūdžiais apie skandinavų literatūrą, filmus bei meną. 

    💡 Susidomėjote? Tada spauskite čia:  https://www.facebook.com/groups/1202817343826687/?ref=pages_profile_groups_tab&source_id=149759568472801

    Spustelėję nuorodą atsidursite mūsų Facebook paskyroje, kurioje skelbiame naujienas, džiaugsmus ir įvykius. Kviečiame tapti bendruomenės nariais!


    💭 Taip pat junkites ir prie šioje platformoje esančios besimokančiųjų danų kalbos grupės. 

    💡 Ją rasti galite čia: https://www.facebook.com/groups/201807950435618 



    Mus rasite ir LinkedIn bei Instagram!


  • Første time. Invitationer, gæster og fester: invitation.

    Šiame skyriuje:

    Gebėsite vartoti mandagias frazes svečiuose, atšaukti planus, susitarti dėl susitikimo, pasakyti komplimentą ir papasakoti apie savo organizuojamą šventę. 

    Uždaviniai:

    • Įvardžių (subjekto, objekto, refleksyvinių) pakartojimas ir vartojimas įvairiuose atvejuose; 
    • Pakvietimo/ pasiūlymo formulavimas (ir raštu, ir žodžiu); 
    • Konkrečių galimybių dalyvauti įvardijimas;
    • Atsakymo į kvietimą/ pasiūlymą formulavimas (ir raštu, ir žodžiu). 


    Pamokos nuorodos: 

    1. Pamoką pradėkite nuo interaktyvios užduoties Øvelse 1. Skik og brug, kurioje pavartosite įprastas daniškas frazes tam tikrose situacijose. 
    2. Tada paklausykite 2-o Gorm og Carla pratimo 6-ame psl., pradžioje pasistenkite nežiūrėti į tekstą, tokiu būdu lavindami klausą ir gebėjimą suprasti, kas sakoma. Toliau sekite instrukcijas užduotyje. 
    3. Pasitikrindami kaip supratote tekstą atsakykite į klausimus apie perklausytą tekstą 7 psl. 4-toje užduotyje. 
    4. Atlikite 7 vadovėlio psl. esančią Øvelse 6. Invitationsdialog, tada pamėginkite atkartoti tai, ką girdite (praktikuojame ir tarimą!) ir galiausiai įrašykite, kad galėtumėme suteikti jums grįžtamąjį ryšį.
    5. Pakartokite ir įtvirtinkite įvardžius atlikdami prisegtą užduotį, pavadinimu Øvelse 11. Pronominer bei tame pačiame vadovėlio psl. esančias 12 ir 13 įvardžių užduotis. 
    6. Pabandykite parašyti e. laišką draugui/-ei, tokiu būdu įsivertindami, kaip sekėsi pamokoje Øvelse 9. E-mail užduotis. 
     Atsakymus rasite prisegtus prie šios pamokos. 


    • Pradžioje pabandykite paklausyti neskaitydami teksto, vėliau paklausykite žiūrėdami į tekstą.  Paklausę dialogo įrašykite, kaip skaitote Gorm og Carla dialogą atsižvelgdami į šviesiai pilkų žodžių tarimą, ir įkelkite prie šios užduoties. Atkreipkite dėmesį į dialoge esančius šviesiai pilkus žodžius ir kaip jie tariami. Perklausę įrašo pakankamai kartų patys įrašykite ir įkelkite čia, kaip skaitote tekstą. 

    • Sujunkite situaciją su daniška fraze. 

    • Paklausykite Invitationsdialog įrašo Lydfiler aplanke ir įrašykite praleistus žodžius. 

    • Subjekto įvardžiai: jeg, du, han, hun, den/det, vi, I, de; 

      Objekto įvardžiai: mig, dig, ham, hende, den/det, os, jer, dem;

      Refleksyvieji: mig, dig, sig, os, jer. 


    • Čia pasitikrinkite atsakymus.

    • Parašykite elektroninį laišką savo draugui. Pakvieskite jį į savo organizuojamą šventę - progą pasirinkite savarankiškai. Nepamirškite paminėti šventės datos, vietos, kontaktų, kuriais galima su jumis susisiekti, ir laiko, iki kada laukiate atsakymo (dan. SU - svar udbedes). 

  • Anden time. Invitationer, gæster og fester: på besøg

    Šioje pamokoje:

    Išmoksite vartoti tinkamas frazes svečiuose bei teikti komplimentus ir vertinti. Taip pat gebėsite atšaukti susitikimą, išreikšti apgailestavimą. 

    Uždaviniai:

    • gebėti atpažinti komplimentus;
    • išmokti teikti komplimentus daniškai;
    • susipažinti su tinkamomis frazėmis nusakyti apgailestavimą;
    • išmokti vartoti frazes;
    • gebėti suprasti pasakytas frazes.

    Pamokos nuorodos: 

    1. Raskite visus komplimentus Øvelse 5. pratime, p. 9 vadovėlyje. 
    2. Toliau paklausykite įrašo på besøg rekomenduotina pradžioje nežiūrint į tekstą, lavinant gebėjimą suprasti pasakytą informaciją klausant, ir tuomet įrašykite, kaip skaitote pasirinktą dialogą ir įkelkite prie užduoties.
    3.  Tuomet peržiūrėkite 9-ame puslapyje esančias komplimentų formuluotes su 'hvor' ir 'sikke'. Atsižvelgdami į formuluotes atlikite 15 ir 16 pratimus kitame puslapyje, šitaip pasipraktikuodami, kaip vartoti šias komplimentų formuluotes. 
    4. Tuomet pakartokite išmoktas frazes darydami užduotį Øvelse 17
    5. Paklausykite užduotyje Øvelse 19. Dialog prisegto garso įrašo, kaip pavyzdžio, kaip pranešti apie nedalyvavimą (tekstą galite rasti 10 p.). Pabandykite savarankiškai sukurti 3 panašios apimties dialogus atšaukdami dalyvavimą, pavartodami duotus apgailestavimo žodžius.
    Atkreipkite dėmesį į sakinių konstrukciją ir būdvardžių derinimą (lentelę padaryt). 

    • Paspauskite visus žodžius, priklausančius komplimentų frazėms. 

    • Pasiklausykite įrašo iš 5-to pratimo 9 p. ir kartokite paskui, kai būsite pasiruošę įrašykite, kaip patys skaitote dialogus. 

       

       

    • Sugalvokite ir parašykite pateiktoms nuotraukoms 7 komplimentus. 
      sugalvokite komplimentų.
    • Pasitikrinkite atsakymus.

    • Savarankiškai sukurkite 3 panašios apimties į klausyto įrašo dialogus, kuriuose pranešama apie nedalyvavimą:

      1. draugų vakarienėje;
      2. gimtadienyje;
      3. darbo vakarėlyje. 
      Pasistenkite pavartoti kuo daugiau apgailestavimo frazių, pvz.: desværre (deja), at være ked af (apgailestauti), ærgerligt (labai blogai), uheldigvis (deja, nepalankiai), der er ikke andet at gøre... (nieko nepadarysi), beklagelse (atsiprašymas).

  • Tredje time. Invitationer, gæster og fester: housewarming og fester i dit hjemland

    Šioje pamokoje:

    Apibendrinsite įgytas žinias ir įgusite kalbėti, suprasti bei vartoti frazes apie viešnagę ir šventę. Taip pat įtvirtinsite turimas žinias, pavartosite turimas žinias dalyvaudami pokalbyje apie viešnagę ir šventes.

    Uždaviniai:

    • Gebėti papasakoti apie šventes;
    • Išmokti atsakyti į pakvietimus;
    • Pakartoti ir mokėti vartoti įvardžius;
    • Suprasti, kas sakoma, ir gebėti taisyklingai tai užrašyti. 

    1. Praktikuodami skyriuje sukauptas žinias parašykite trumpą atsakymą Øvelse 22. E-mail.
    2. Tuomet atlikite klausymo užduotį Øvelse 24. Lytteøvelse. Housewarming įtvirtindami klausymo įgūdžiuis šioje temoje. 
    3. Papasakokite apie savo šalies šventę/-es, prie užduoties yra pateikti orientaciniai klausimai, ir įrašykite pasakojimą prie užduoties Fester i dit hjemland.
    4. Pabandykite suprasti S V IO O sakinio struktūrą atlikdami Direkte og indirekte objekter pratimą.
    5. Pakartokite įvardžius atlikdami Direkte og indirekte objekter. Pronominer. tuo pačiu įsisavindami praeitame pratime išmoktą sakinio struktūrą. 
    6. Atlikite klausymo/ dikatanto užduotį, patobulinsite ir klausymo, ir rašymo įgūdžius. Yra įkelta pamokos pabaigoje pavadinimu Lytteøvelse/diktat.
    • Atrašykite Gormui ir Carlai į kvietimą lyg būtumėte Mette ir Rasmusas. .

    • Paklausykite įrašo ir atsakykite į klausimus. 

    • Per daug neišsiplėsdami papasakokite apie šventę/-es savo šalyje ir įrašykite užduotyje. Pridėti orientaciniai klausimai, į juos atsakyti nebūtina, tačiau galite atsižvelgti. 

    • Sudėliokite sakinius taip, kad susikeistų vietomis tiesioginis ir netiesioginis objektas nei pateikta sąlygoje. 

      Lietuvių kalboje tiesioginis ir netiesioginis objektai kyla iš veiksmažodžio. Tiesioginis yra kai jis (veiksmažodis) neišvengiamai reikalauja prisijungti daiktavardį ir kelią klausimą, pvz.: 

      1. Jonas valgo (ką?) sriubą. 
      2. Marija muša (ką) Emiliją. 
      Tiesioginis objektas dažniausiai atsako į klausimą ką?. Netiesioginis objektas paprastai yra papildomas daiktavardis, pvz.:

      1. Jonas valgo sriubą (kuo?) šaukštu.
      2. Miglė dovanoja gėlių (kam?) mamai. 
      3. Kipras groja (kuo?) gitara baladę.
      Iš pavyzdžių galima matyti, kad netiesioginis objektas atsako į daugiau klausimų nei tiesioginis ir tie klausimai gali būti: kuo? kam? .

      Danų kalboje sakinį, turintį du objektus, galima pasakyti/parašyti dviem būdais: 

      S V O IO

      arba 

      S V IO O

      S - subjekt, V - verbum, O - direkte objekt, IO - indirekte objekt.

      Netiesioginis objektas dažniausiai sukuriamas vartojant prielinksnį.

    • Pakartokite įvardžius įrašydami į tuščius laukelius teisingai pakeistus objektus. 

    • Klausykite įrašo Lytteøvelse/diktat, esančio Lydfiler aplanke arba čia, užduotyje, ir parašykite diktantą. Parašę įkelkite jį prie šios užduoties. 

    • Galite pasitkrinti atsakymus. 

    • Atlikite testą pakartodami, ką išmokote šiame skyriuje. Turėsite 15 minučių testui išspręsti. 


  • Fjerde time. Humør og følelse: vendinger og adjektiver.

    Šiame skyriuje:

    Išplėsite savo žodyną būdvardžiais bei frazėmis, nusakančiomis jausmus bei nuotaikas.

    Pamokos uždaviniai: 

    • išmokti būdvardžius bei frazes, išreiškiančias emociją; 
    • klausant gebėti suprasti išmoktas frazes ir būdvardžius bei dalyvauti pokalbyje;
    • žinoti frazių reikšmes ir gebėti jas taisyklingai tarti. 

    Pamokos nuorodos: 

    1. Kartu su Øvelse 6: adjektiver prisiminkite būdvardžius, išreiškiančius emociją. 

    2. Paklausykite teksto Mandag formiddag i klassen. Tam, kad mokymosi procesas vyktų efektyviau, rekomenduojame nežiūrėti į tekstą jo klausant. Pasitikrinkite, kiek supratote. 

    3. Dar kartą perklausykite tekstą. Šį kartą, klausydami tekstą, atlikite interaktyvią užduotį Mandag formiddag i klassen: vigtigste vendinger

    4. Garsiai perskaitykite tekstą Mandag formiddag i klassen (tekstą rasite vad. 14 psl.) - pasipraktikuokite tarimą!

    5. Perklausykite, kaip tariami būdvardžiai Øvelse 7. Perklausę garso įrašo, atlikite užduotį Øvelse 7: udtale

    6. Atlikite interaktyvią užduotį Øvelse 2: hvad siger du i disse situationer?

  • Femte time. Humør og følelse: samtalen.

    Šioje pamokoje: 

    Sugebėsite tinkamai reaguoti į situacijas, pasirinksite tinkamus būdvardžius ir frazes savo jausenai nusakyti, suprasite frazes, nusakančias emocijas. 

    Pamokos uždaviniai: 

    • prisiminti būdvardžius ir frazes, reiškiančias emocijas ir gebėti jas vartoti; 
    • suprasti pagrindinę informaciją išklausius pokalbio apie gyvenimo įvykius; 
    • gebėti ištarti naujas išmoktas frazes, būdvardžius.

    Pamokos nuorodos: 

    1. Pakartokite, ką išmokote praeitoje pamokoje - atlikite užduotį Øvelse 9: hvordan er dit humør/dine følelser i disse situationer?

    2. Perklausykite failą Anne og Birte. Pirmą kartą paklausius, paklausykite dar kartą ir pamėginkite atlikti Øvelse 10 (lærebog s. 16). 

    3. Įkelkite savo atsakymus į Øvelse 10 esančius klausimus (užduotis - Anne og Birte: opgave). 

    4. Įkėlus užduotį, perklausykite dialogo dar kartą: šį kartą, klausydami dialogo, atsidarykite failą Anne og Birte: transskription - ten rasite visą dialogo tranksripciją. Žiūrėdami į užrašytus žodžius, klausykite ir sekite tekstą. 

    5. Perskaitykite dialogą garsiai - jei kokie nors žodžiai pasirodys sunkiai ištariami, grįžkite prie Anne og Birte garso įrašo. 

    6. Atlikite Anne og Birte: udtaleopgave

  • Sjette time. Humør og følelse: reaktioner.

    Šioje pamokoje:

    Gebėsite tinkamai reaguoti į kitų pasisakymus, galėsite įvardinti savo emocijos priežastį (pvz.: "aš esu pavargusi (-ęs), nes...").

    Pamokos uždaviniai: 

    • galėti sureaguoti į kitų žmonių pasisakymus;
    • paįvairinti savo sakinių konstrukcijas išmokstant sujungti du sakinius; 
    • įvardinti savo jausmų priežastis;
    • įgusti vartoti išmoktas frazes.

    Pamokos nuorodos:

    1. Pradėkite nuo Lytteøvelse: dialoger pratimo. Šios užduoties tekstą rasite lærebog s. 17. Klausydami sekite tekstą - atkreipkite dėmesį, kaip pašnekovai reaguoja į kito asmens pasisakymus. 

    2. Peržiūrėkite 17 puslapyje esančius mėlynus langelius - Reaktioner ir Når du spørger ind til noget. Perskaitykite ten esančias frazes ir jas įsidėmėkite. 

    3. Atlikite interaktyvią užduotį Øvelse 16 - užpildykite neįrašytus žodžius. 

    4. Atlikite lærebog s. 19 esančią Øvelse 20 - įkelkite savo atsakymus. 

    5. Atlikite interaktyvią užduotį Hovedsætningskonjunktioner (pagrindinių sakinių jungtukai). 

    6. Atlikite Anden repetition test - pasitikrinkite, ką išmokote!

  • Syvende time. Venskab: personlige egenskaber.

    Šioje pamokoje:

    Išmoksite naujų žodžių, apibūdinančių žmonių savybes, charakteristiką.

    Pamokos uždaviniai:

    • Įsidėmėti, suprasti asmenį apibūdinančius būdvardžius;
    • Gebėti vartoti išmoktus žodžius atitinkamame kontekste;
    • Gebėti tekste atpažinti išmoktus žodžius, suvokti, apie ką tekste kalbama. 

    Pamokos nuorodos: 

    1. Naudodamiesi Memrisepasimokykite naujus žodžius. 

    2. Atlikite interaktyvią užduotį Personlige egenskaber - pakartokite naujai išmoktus žodžius. 

    3. Atlikite užduotį Min bedste ven/ veninde - parašykite visus būdvardžius, iš išmoktų, kurie tinka jūsų geriausiam draugui/ draugei. 

    4. Perklausykite Lydfil: to venner. Pirmą kartą klausydami nežiūrėkite į tekstą, pamėginkite susikoncentruoti į tai, kas kalbama ir kuo daugiau suprasti. Antrą kartą perklausykite garso įrašo, tik šį kartą - akimis sekite tekstą vadovėlyje, 23 puslapyje. 

    5. Atlikite užduotį To venner: rigtigt eller forkert? - pažymėkite ar teiginiai apie tekstą yra teisingi, ar klaidingi. 

    6. Paklausykite Lydfil: øvelse 11. Paklausę garso įrašo, atlikite užduotį Øvelse 11: udtale - įrašykite, kaip tariate pratime išgirstus žodžius. 

  • Ottende time. Venskab: meninger og vurderinger.

    Šioje pamokoje: 

    Pasitelkdami naujus, praeitoje pamokoje išmoktus, žodžius, išreikšite savo nuomonę ir vertinimą.

    Pamokos uždaviniai: 

    • Gebėti išreikšti savo nuomonę ir vertinimus, vartojant naujus žodžius;
    • Išmokti skirtingų veiklų/ užsiėmimų pavadinimus; 
    • Įvardyti savo pomėgius. 


    Pamokos nuorodos:

    1. Peržiūrėkite ir įsidėmėkite lærebog s. 25 esančią mėlyną lentelę (kurioje mokoma reikšti savo nuomonę) - nežinomus žodžius išsiverskite, sunkesnius pasižymėkite. 

    2. Atlikite užduotį Meninger og vurderinger - įrašykite atitinkamą žodį.

    3. Pasitelkę Memrise, išmokite skirtingų veiklų/ užsiėmimų pavadinimus.

    4. Atlikite Øvelse 13, lærebog s. 25. Savo atsakymus į pateiktus klausimus įkelkite į užduoties skiltį.  

    5. Atlikite Sorteringsopgave - atrinkite, kurie teiginiai apibūdina žmogaus savybes, o kurie - hobius. 

    6. Atlikite Øvelse 18, lærebog s. 27. Savo sugalvotus sakinius įkelkite užduoties skiltyje. 

  • Niende time. Venskab: mit venskab.

    Šioje pamokoje:

    Apibendrinę įgytas žinias, gebėsite suprasti ir analizuoti pokalbį apie dviejų žmonių draugystę ir patys papasakoti apie savo draugystę.

    Pamokos uždaviniai: 

    • Atskirti som/ der vartojimo ypatybes, išmokti šalutinių sakinių konstrukcijų, padedančių apibūdinti žmogų; 
    • Prisiminti laiko raišką;
    • Gebėti suprasti ir papasakoti savo draugystės istoriją bei ją įvertinti.


    Pamokos nuorodos: 

    1. Du kartus paklausykite Lydfil: Tine og Camilla. Pirmą kartą klausydami, į pagalbą nepasitelkite jokių kitų šaltinių. Antrą kartą klausydami, atsidarykite Tine og Camilla: transskription failą, kuriame rasite visą dialogo transkripciją ir sekite tekstą tol, kol jo klausote. 

    2. Atlikite Øvelse om Tine og Camilla - atsakykite į pateiktus klausimus apie tekstą.

    3. Atlikite Øvelse 23: 'som'/'der', esančią vadovėlio 28 puslapyje. Paruoštus sakinius įkelkite užduoties skiltyje. 

    4. Peržiūrėkite vadovėlio 28 puslapyje esančią apatinę mėlyną lentelę - įsidėmėkite, kaip gali būti reiškiamos laiko nuorodos. 

    5. Parašykite rašinį apie savo geriausią draugą (užduotis - Fortælling om min bedste ven/ veninde).

    6. Atlikite testą, apimantį paskutines tris temas apie draugystę (Tredje repetition test) - pasitikrinkite, ką išmokote.

    • Atsakykite į klausimus apie tekstą Tine og Camilla. 

    • Atlikite Øvelse 23, lærebog s. 28 - sekdami pateiktu pavyzdžiu, du sakinius sujunkite į vieną, naudodami vieną ar kitą santykinį įvardį ('relative pronominer') - 'som' arba 'der'. 

      'Som' arba 'der' įvardis eina iš karto po kablelio ir tampa subjektu šalutiniame sakinyje. 

      ! Žodžių tvarka išlieka tokia pati, kaip ir pagrindiniame sakinyje - SVO (subjektas-veiksmažodis-objektas). 

      Ir 'som', ir 'der' turi tą pačią reikšmę ir yra vartojami apibūdinti vardinius elementus su šalutiniu sakiniu. 


    • Parašykite rašinėlį apie savo geriausią draugą (-ę). Vartokite naujai išmoktus, asmenybės bruožus apibūdinančius, žodžius, pasitelkite išmoktus veiklų ar pomėgių pavadinimus. Nepabijokite vartoti 'som' ir 'der', drąsiai junkite sakinius ten, kur galite tai daryti. Atkreipkite dėmesį į žodžių tvarką sakiniuose. Papasakokite ne tik apie savo geriausią draugą (-ę), jo (-s) charakterį, pomėgius, bet ir apie jūsų draugystę - kaip ir kada susipažinote, kiek laiko bendraujate, ar dažnai susitinkate, ką veikiate susitikę. Pavartokite laiko nuorodų!

    • Pasitikrinkite, ką išmokote temoje 'Venskab'. 

  • Tiende time. Indkøb: indkøbsvaner

    Skyriaus tikslas?

    Šioje pamokoje:

    Mokėsite žodžius bei frazes, susijusius rūbų bei daiktų apsipirkimu.

    Pamokos uždaviniai:

    • prisiminti, ką jau išmokome apie apsipirkimą bei įsivesti naujas frazes;
    • įsigilinti į detalų apsipirkimo procesą;
    • gebėti išgirsti išmoktas apsipirkimo frazes;
    • įgusti reikšti nuomonę vartojant tinkamus veiksmažodžius.

    Atkreipti dėmesį į būdv. laipsniavimą. - užduotys ??? laipnsiai žodyne - netaisyklingų būdv. laipsniavimas bus aptariamas trečioje pamokoje.

    Pamokos nuorodos:

    1. Prisiminkite, ką jau mokate apie apsipirkimą bei praplėskite savo žodyną naujomis frazėmis užduotyje Indkøb sætninger.
    2. Praktikuodami įgūdį atpažinti išmoktas frazes atlikite užduotį Rita og Jacob på bytur.
    3. Pasitikrindami, kiek supratote ir išgirdote reikšmingos informacijos tekste, atsakykite į klausimus apie Rita og Jacob på bytur, esančius vadovėlio 31 p. Øvelse 3.
    4. Pereidami prie tarimo, laviname jį klausydami ir skaitydami užduotį Jacob køber et nyt fjernsyn.
    5. Siekiant gerai kalbėti daniškai tarimo neužtenka, reikia gebėti manipuliuoti intonacija. Tai padės padaryti užduotis Øvelse 5. Udtale. Tryk og rytme., kad atkreiptumėte dėmesį į ritmiką ir akcentus.
    6. Kalbant apie patirtis bei daiktus svarbu gebėti išsakyti savo nuomonę, kad tai padarytumėte reikalinga mokėti tinkamai vartoti veiksmažodžius. Apie tai daugiau Tror og synes pratime. 

    • Pamokos vadovėlio puslapiai.

    •  Indkøb temos garso įrašai.

    • Prisiminkite ir pakartokite apsipirkimui būdingas frazes bei išmokite naujų flashcard principu. 

    • Paklausykite, kaip Rita ir Jacob apsipirkinėja (Rita og Jacob på bytur). Pasistenkite nežiūrėdami į tekstą išrašyti su apsipirkimu susijusias frazes ir įkelkite čia, prie užduoties

    • Paklausykite įrašo Jacob køber et nyt fjernsyn atkreipkite dėmesį į tarimą ir įrašykite, kaip skaitote tekstą.

    • Paklausykite garso įrašo Tryk og rytme ir kartodami išgirstus sakinius sužymėkite, kur yra kirtis.  

       

    • Danų kalboje reiškiant nuomonę įprastai vartojamas vienas iš veiksmažodžių at tro arba at synes. Šie žodžiai nekalbantiems daniškai kaip gimtąja kalba dažnai painiojasi. 

      at tro - tikėti 

      Vartojamas, kai norima kažką pasakyti, kas nėra žinoma kaip faktas, tačiau labiau daromas spėjimas, prielaida. Pvz.: 

      Jeg tror, den er dyr. (Kaina nežinoma, tačiau nuspėjama)

      at synes - manyti

      Vartojamas, kai norima išreikši asmeninį vertinimą, nuomonę. Pvz.:

      Jeg synes, den er dyr. (Kaina žinoma ir nuomonė yra, kad ji yra aukšta)

  • Elvte time. Indkøb: tøj og samtalen i tøjbutik

    Šioje pamokoje: 

    Išmoksite drabužių pavadinimus, taip pat įvaldę gramatikas gebėsite nusakyti prekes bei jų savybes. Lavinsite apsipirkimo frazių vartojimą realiose situacijose. 

    Pamokos uždaviniai:

    • išmokti rūbų pavadinimus;
    • įsigilinsite į pirkimo/ pardavimo pokalbį;
    • praktikuosite apsipirkimo procesui būdingas frazes;
    • įtvirtinsite būdvardžių derinimo taisykles ir tendencijas.

    Pamokos nuorodos:

    1. Pamoką pradėkite nuo susipažinimo su drabužių pavadinimais užduotyje Navne på tøj.
    2. Siekdami įsigilinti į pirkimo/ pardavimo pokalbį, atsekite, ko trūksta dialoge Øvelse 6. Indkøbsdialog užduotyje. 
    3. Realioje situacijoje galėsite pavartoti frazes sukurdami dialogus Øvelse 7. užduotyje. 
    4. Jog sklandžiai galėtumėte dalyvauti pokalbyje apie prekes, reikia mokėti jas apibūdinti. Įgusti tai daryti galima pratimuose Adjektiver bei Adjektiver2
    5. Laviname klausymo įgūdžius bandydami suprasti Mette og Tobias užduoties garso įrašą ir atsakydami į klausimus.

    ar spės dar emailo užduotį padaryti?

    • Vadovėlio puslapiai reikalingi pamokai.

    • Išmokite drabužių pavadinimus daniškai.

    • Nutempkite teisingus žodžius į jų vietas dialoge. 
    • Sukurkite ir parašykite apsipirkimo dialogą patys ir įkelkite prie užduoties.

      Situacija:

      Išėjote į miestą nusipirkti rūbų, batų ar kažko panašaus. A - bus pardavėjas, B - pirkėjas. 

      Pavartokite bent 4 frazes iš žemiau pateiktų:

      • Kan jeg hjælpe dig?
      • Har du brug for hjælp?
      • Jeg skal bruge ... .
      • Jeg vil gerne se på ... .
      • Hvor finder jeg ... .
      • Hvor har I ... henne?
      • Har I nogen ... ?
      • Jeg kigger bare.

    • Būdvardžių derinimas.

      Būdvardžiai danų kalboje, kaip ir lietuvių yra derinami prie daiktavardžių pagal giminę, t.y. gali atitinkamai neprisijungti galūnės, prisijungti galūnę -t arba žymėtąją -e/- . Daiktavardžio giminę galima sužinoti arba žodyne, arba jei yra žymėtoji forma, pagal galūnę. O daugiskaitos atveju būdvardis vartojamas žymėtąja forma.

      Pvz.: et blåt øje ( nes et øje)

                en smukke skjorte (nes en skjorte)

                flotte sko ( sko - dgs.)

    • Pavartokite būdvardžius žymėtąja e-forma kartu su žymimaisiais artikeliais det/den/de. 

    • Paklausykite, kaip apsiperka Mette ir Tobias, bei atsakykite į pateiktus klausimus užpildydami laukelius. 


  • Tolvte time. Indkøb: at bytte

    Šioje pamokoje: 

    Gebėsite įvardyti daiktų savybes bei pamatuoti jų kokybę vartodami įvairias būdvardžių formas. Taip pat susipažinsite su grąžinimo/keitimo procesu. 

    Pamokos uždaviniai:

    • išmokti apibūdinti daiktus ir priskirti jiems įvairias savybes;
    • susipažinti su grąžinimo / keitimo procesu;
    • lavinti klausą, tarimą ir jo ritmiką;
    • įsisavinti ir įtvirtinti būdvardžių laipsniavimą;
    • užtvirtinti būdvardžių formas, išmoktas praėjusioje pamokoje. 

    Pamokos nuorodos: 

    1. Pradėkite nuo praėjusios pamokos prisminimo ir būdvaržių vartojimo apibūdinant daiktą parašydami pardavimui skelbimą užduotyje Et opslag.
    2. Susipažinkite su frazėmis vartojamomis grąžinimo / keitimo procese ir įtvirtinkite jų tarimą patys kalbėdami užduotyje Rita bytter sine jeans.
    3. Lavinkite tarimą klausydami Øvelse 16. Ordtryk. ir atkreipdami dėmesį į kirčio vietą žodyje bei ją pažymėdami.
    4. Išmokite apie būdvardžių laipsniavimą ir jų formas pratime Adjektivernes gradbøjning. Taip pat puiki proga pasinaudoti danų kalbos žodynu internete. 
    5. Tobuliname išmoktų būdvardžių formų tarimą klausydami ir įrašydami save sakant užduotyje Udtale - Assimilation.
    6. Įtvirtiname laipsniavimą vartodami praktiniuose sakiniuose, lygindami objektus ir išreikšdami savo poreikius pratime Øvelse 20.
    7. Pamoką užbaigiame paklausydami įrašo, kaip kiti komentuoja naujus nupirktus daiktus ir bandydami patys pakomentuoti savo susigalvotąjį. Užduotis: At kommentere andres nyanskaffelser.

    •  

      Jums reikia parduoti kažkokįsavo daiktą, kad galėtumėte tai padaryti turite parašyti skelbimą pagal pateiktus pavyzdžius. Pasistenkite kuo tiksliau apibūdinti parduodamą objektą, pvz.: spalva, aukštis, plots, svoris, paskirtis, amžius, kaina ir pan. .


    • Paklausykite įrašo, kaip Rita parduotuvėje grąžina pirkinį ir pasikeičia į kitą. Klausydami atkreipkite dėmesį į tarimą. Perklausę dialogą, įrašykite kaip skaitote patys, tekstą galima rasti vadovėlio 34 psl..


    • Sukirčiuokite  žodžius, kaip girdite. 

       

    • Susipažinkite su būdvardžiu laipsniavimu danų kalboje užpildydami lentelę. 

      Danų kalboje, kaip ir lietuvių, būdvardžiai gali būti laipsniuojami trimis laipsniais: nelyginamasis - positiv, aukštesnys - komparativ, aukščiausiasis - superlativ. Atitinkamai jie prisijungia galūnes -, -ere, -est, be to, yra ir netaisyklingų būdvardžių, kurių laispniavimas yra išskirtinis tik tam būdvardžiui. 

      Atlikite užduotį, galite atsakymus pasitikrinti ar susirasti danų kalbos internetiniame žodyne prisegtame kurso pradžioje. 

    • Praktikuojame daugiskaitos ir komparativ laipsnio tarimą. Paklausykite įrašo  
       ir įrašykite, kaip tariate girdimus žodžius. 
    • Įtvirtiname būdvardžių laipsniavimą vartodami juos sakiniuose. Parašykite sakinius pavartodami pateiktą būdvardį ir jo antonimo tinkamo laipsnio formą, kaip parodyta pavyzdyje. Nepamirškite būdvardžių ir artikelių derinimo įtvirtintų praeitoje pamokoje.

    • Paklausykite įrašo, kaip Rita kalbasi su drauge ir Peteris kalbasi telefonu apie naują pirkinį (du dialogai) ir atkreipkite dėmesį į tarimą bei frazes.  

       

      Perklausę, parašykite savo dialogą, kai A nusiperka naują daiktą, o B komentuoja ir klausinėja. 

      Dialogą įkelkite užduotyje. 

  • Trettende time. Indkøb: oplevelse

    Šioje pamokoje:

    Įgusite komentuoti rūbus, daiktus ir pan. bei gebėsite papasakoti apie savo apsipirkimą. Taip pat prisiminsite ir pasipraktikuosite vartoti valgymo įstaigose vartotinas frazes.

    Pamokos uždaviniai: 

    • išmokti paklausti, kad būtų papasakota daugiau informacijos apie daiktą;
    • lavinti žodžių atpažinimą klausant;
    • gebėti papasakoti apie apsipirkimą;
    • pasitikrinti skyriaus žinias.

    Pamokos nuorodos:

    1. Pradėsite nuo gramatinės dalies, susipažinsite su "hvad 'er det for noget" struktūra ir pasipraktikuosite ją vartoti, užduotis Øvelse 24. Spørg efter mere præcise informationer..
    2. Tobulinsite klausą atlikdami pratimą Øvelse 25. På indkøb, kuriame reikės įrašyti praleistus žodžius, būtent taip, kaip išgirdote.
    3. Toliau svarbu yra galėti panaudoti išmoktas žinias ir gebėti papasakoti apie pačią apsipirkimo patirtį, kas joje patinka/nepatinka. Nupasakokite laiške apie savo apsipirkimą Fortæl en ven om en indkøbstur užduotyje.
    4. Kaip ir kiekvieną pamoką, svarbu yra praktikuoti tarimą, tad paklausykite ir atkartokite På café užduoties tarimą, kaip galite geriau. 
    5. Apibendrindami šį apsipirkimo skyrių panaudosite visas įgytas žinias paskutinėje užduotyje Indkøbsdialoger, sukursite ir paskaitysite (pasakysite) savo pirkimo pardavimo dialogus. 

    • Vadovėlio puslapiai šiai pamokai. 

    • Norėdami sužinoti daugiau informacijos apie daiktus, danai vartoja hvad 'er det for en/et/noget/nogle struktūrą. Šioje uždotyje pasipraktikuosite sudėlioti sakinius, vartodami šią formuluotę. Prisiminkite artikelius ir skaičiuojamus bei neskaičiuojamus daiktavardžius. 
    • Paklausykite teksto ir įrašykite praleistus žodžius. 

       

       

    • Parašykite laišką draugui papasakodami apie apsipirkimą ir įkelkite tekstą prie užduoties. Orientaciniai klausimai (nebūtina į juos atsakyti, jei turite ką kito papasakoti): 

      • su kuo buvote?
      • kur buvote?
      • ką apžiūrinėjote?
      • ką (ne)patiko apžiūrinėti (ką (ne)mėgsta apžiūrinėti jūsų draugas(-ė)/vyras/žmona/partneris(-ė)?)
      • ka nusipirkote ar nusipirko apsipirkimo bendražygis?
      • gal taip pat užsukote į kavinę, jei taip, kaip sekėsi ten?

    • Paklausykite įrašo kavinėje, kuriame  dalyvauja Lene, Lars'as ir padavėjas, atkreipkite dėmesį į tarimą. Pabandykite pradžioje klausytti nežiūrėdami į tekstą. Perklausę pakankamai kartų, įrašykite, kaip skaitote, tekstą galite rasti 38 vadovėlio psl..
       
       


    • Pasirinkite 3 iš pateiktų situacijų ir parašykite dialogus joms pasitelkdami šiame skyriuje išmoktas žinias. Parašę dialogus įkelkite garso įrašus, kaip skaitote dialogus, pasistenkite įsijausti į vaidmenis. 

  • Fjortende time. Sundhed og sygdom: sundt og usundt vaner

    Šioje pamokoje:

    Prisiminus žodžius ir frazes, tinkančius kalbėti apie sveikatą ir sveiką gyvenseną, juos aktualizuoti ir išmokti naujų žodžių bei frazių, tinkančių šiai temai. 

    Pamokos uždaviniai:

    • lavinti klausą bei tarimą sveikatingumo temoje;
    • susipažinti su 'som' ir įgusti jį vartoti;
    • įsisavinti sveikų ir nesveikų dalykų pavadinimus, vartoseną.


    Pamokos nuorodos:

    1. Pamoką pradėkite nuo Kirsten har et jernhelbred užduoties, kurioje lavinsite klausą bei tarimą. 
    2. Tuomet pasitikrinkite, kaip gerai supratote tekstą atsakydami į klausimus Spørgsmål om teksten. Taip pat pabandykite perteikti žodžiais lentelėje matomus duomenis.
    3. Toliau susipažinsite su žodžiu 'som', kuris gali būti vartojamas ir subjektu, ir objektu sakiniuose. Pradėkite nuo pratimo, kuriame 'som' vartojamas subjektu, Øvelse 6. 'Som' som subjekt pasitelkdami vaizduotę, užbaikite sakinius. 
    4. Susipažinlite 'som' kaip objekto vartojimą užduotyje Øvelse 7. ’Som’ som objekt.
    5. Įtvirtinkite 'som' vartojimo pozicijas peržiūrėdami klausytą tekstą ir išrinkdami frazes su 'som' pratime Lidt mere med 'som'.
    6. Pabaigai atlikite užduotį sundt eller usundt? pažymėdami, kas sveika ar nesveika ir susipažindami su sveikų/nesveikų dalykų pavyzdžiais danų kalboje.

    • Vadovėlio puslapiai pamokai.

    • Perklausykite įrašo apie Kirsten ir atkreipkite dėmesį į tarimą, tuomet įrašykite, kaip patys skaitote, bandydami kuo tiksliau atkartoti ką girdėjote. Tekstą galite rasti vadovėlio 40 psl..

       

       

    • Perskaitę tekstą atsakykite į užduotyje pateiktus klausimus. Ir įkelkite atsakymus į užduotį.

      1. Hvor gammel er Kirsten?
      2. Hvad bor Kirsten sammen med?
      3. Hvad dyrker Kirsten?
      4. Hvor mange børn har Kirstens børn i alt?
      5. Hvad laver Kirsten, der er usundt?
      6. Hvad laver Kirsten at få motion?
      7. Hvad er Kirstens mål nu?

      1. Hvad viser statistik om den gennemsnitlige levetid for mænd og kvinder i Danmark? Begynd  med: Tabellen viser, at...
      2. Hvad er den gennemsnitlige levetid for mænd og kvinder i dit hjemland?

    • Danų kalboje žodis 'som' gali būti vartojamas vietoje subjekto šalutiniame sakinyje, lietuvių kalboje jis verstųsi kaip 'kuris/kuri'. 

      Užbaikite sakinius sugalvodami jiems pabaigas pagal pateiktą pavyzdį ir įkelkite į užduotį.

      Eks.: Hun har en hund, som 

      Svar: Hun har en hund, som elsker at bade. 

      1. Hun har en god veninde, som ...

      2. Hun dyrker nogle roser, som ...

      3 Hun har nogle venner, som ...

      4. Hun bager nogle kager, som...

    • 'Som' taip pat gali būti ir vartojamas kaip objektas šalutiniuose sakiniuose, lietuvių kalboje tai būtų atitinkamai kaip 'kuris/kuri', tačiau ne vardininko linksniu, o bet kuriuo kitu, kaip pvz., 

      Jis valgo duoną, kurią jam iškepė mama. 

      taip ir danų kalboje: 

      Han spiser brød, som hans mor bagte for ham. 

                                         O             S             V


    • Suraskite ir pažymėkite visus 'som' vartojimo pavyzdžius tekste ir įvardinkite, ar tai buvo subjektu, ar objektu.
    • Sveika ar nesveika?

      Parašykite, ar paveikslėlyje vaizduojami dalykai yra sveiki ar ne. 

  • Femtende time. Sundhed og sygdom: forbedre sit helbred

    Šioje pamokoje:

    Klausydami teksto ir vartodami šalutinį sakinį su 'som' gebėsite plačiau pristatyti savo gyvenimo būdą ir sveikatos įpročius.

    Pamokos uždaviniai:

    • tobulinti klausymo bei kalbėjimo įgudžius dirbant su tekstu;
    • gebėti pasakyti, kaip reikėtų elgtis siekiant vieno ar kito tikslo;
    • gebėti skirti 'først' ir 'allerede' reikšmes bei vartoti teisingai;
    • susipažinti su sveikatingumo frazėmis.

    Pamokos nuorodos:

    1. Pradėkite perklausydami garso įrašo apie Steen ir jo sveikatingumą bei atasakykit į klausimus Øvelse 11. Lytteøvelse. Steens historie.
    2. Susipažinkite su konstrukcijomis, padedančiomis išreikšti rekomendaciją, reikalingumą ir sugalvokite 5 sakinius su jomis užduotyje Øvelse 10. Sundhed.
    3. Lavinkite kalbą ir gebėjimą perfrazuoti girdėtą tekstą pasakodami apie girdėtą/ skaitytą tekstą apie Steen pratime Fortæl om Steen.
    4. Įsisavinkite 'først' ir 'allerede' vartojimą užduotyje Først og allerede.
    5. Išmokite frazes susijusias su sveikatingumu flashcard užduotyje Vedligeholde sund livstil.

    • Pamokai reikalingi vadovėlio puslapiai.

    • Paklausykite įrašo keletą kartų ir atsakykite į klausimus pasižymėdami raktažodžius.

      1. Hvordan går det på Steens arbejde om tirsdagen? 

      2. Hvor høj er Steen, og hvor meget vejer han?

      3. Hvad spiser Steen til aftensmad og hvorfor? 

      4. Hvad laver Steen normalt tirsdag aften? 

      5. Hvad gør han i aften og hvorfor? 

      6. Hvordan går det med Steens nattesøvn? Hvorfor? 

      7. Hvordan går Steens morgen? 

      8. Hvad får han til morgenmad? 

      9. Hvad ville Steen gerne gøre anderledes?

    • Sugalvokite ir paraštykite 5 sakinius, ką žmogus gali daryti, kad būtų sveikas. 

      Vartokite konstrukcijas:

      Man kan/skal (sørge for at) ... (+inf)

      Man kan lade være med at ... (+inf)

      Man skal ikke ... (+inf)

      ! prisiminkite, kad danų kalboje 'man' yra vartojamas kaip bendrasis įvardis.Jis, pavyzdžiui, gali būti vartojamas įvardyti kažką, kas gali būti pritaikoma visiemsžmonėms.

      Parašytus sakinius įkelkite prie užduoties.

    • Nežiūrėdami į tekstą, pabandykite papasakoti apie Steną, remkitės pirmojoje užduotyje užsirašytais raktažodžiais.

    • Danų kalboje 'først' gali būti vartojamas kaip prieštara 'allerede'. 

      Pvz.:

      Han skulle komme kl. 8, men han kom først kl. 9.

      Han skulle komme kl. 8, men han kom allerede kl. 7.

      Pasipraktikuokite vartoti 'først' ir 'allerede' nutempdami teisingą žodį į langelį.

    • Frazės, nurodančios, ką reiktų ir būtų galima daryti, kad būtų palaikoma sveika gyvensena. 

  • Sekstende time. Sundhed og sygdom: sygdom og kropssymptomer

    Šioje pamokoje:

    Taisyklingai pasirinkdami (ne)žymimąją formą, įvardinsite visas kūno dalis ir panaudosite turimą žodyną, kalbėdami apie ligas ir jų simptomus. 

    Pamokos uždaviniai: 

    • Gebėti kalbėti apie ligą, ligos simptomus;
    • Susipažinti su danų kalbos žodynu ir pradėti jį naudoti praktikoje. 


    Pamokos nuorodos: 

    1. Naudodamiesi Memrise išmokite naujus žodžius: ligų ir simptomų pavadinimus. Nepamirškite reikiamų žodžių pasižymėti. 

    2. Naudodamiesi Memrise išmokite naujus žodžius: kūno dalių pavadinimus. Būtinai pasižymėkite nežinomus/ sudėtingesnius žodžius ir juos įsidėmėkite. 

    3. Atlikite Øvelse 27 - parašykite duotų žodžių vienaskaitos (ne)žymimąsias bei daugiskaitos (ne)žymimąsias formas. Į pagalbą pasitelkite žodyną - jo tikrai prireiks!

    4. Du kartus paklausykite teksto Lydfil: Tom bliver syg. Pirmą kartą paklausykite nesinaudodami papildomais šaltiniais, antrą kartą - klausydami akimis sekite tekstą (lærebog s. 44). Prireikus, išsiverskite nežinomus žodžius ir juos įsidėmėkite. 

    5. Atlikite Øvelse: Tom bliver syg - pasirinkite teisingus atsakymus į pateiktus klausimus apie tekstą. 

    6. Paklausykite Lydfil: øvelse 28 - paklausykite pateiktų žodžių tarimo, jį praktikuokite. Vėliau atlikite Øvelse 28 užduotį: ištarkite girdėtus žodžius. 

  • Syttende time. Sunhed og sygdom: gode råd

    Šioje pamokoje: 

    Vartodami 16 pamokoje išmoktus naujus žodžius, gebėsite suteikti gerą patarimą sergančiam draugui. 

    Pamokos uždaviniai: 

    • Pakartoti ir užtvirtinti praeitoje pamokoje išmoktus žodžius; 
    • Gebėti patarti sergančiajam vartojant išmoktas patarimų konstrukcijas.


    Pamokos nuorodos: 

    1. Pamoką pradėkite nuo patarimų konstrukcijų: peržiūrėkite lærebog s. 45 esančią mėlyną lentelę "Gode råd". Nežinomus žodžius išsiverskite, nevenkite informacijos ieškoti žodyne. Peržiūrėję ir įsidėmėję reikalingą informaciją, atlikite Øvelse: Gode råd - pasitikrinkite, kaip pavyko išmokti patarimų konstrukcijas. 

    2. Paklausykite Lydfil: Dialog ir sekite tekstą lærebog s. 45. Pasižymėkite nežinomus žodžius, sudėtingesnių žodžių tarimą įsidėmėkite. Atkreipkite dėmesį į patarimų konstrukcijas!

    3. Atlikite Øvelse 23 - pažymėkite visus teisingus simptomus atitinkamoms ligoms. 

    4. Atlikite Øvelse 25 - pateiktoms situacijoms sugalvokite po gerą patarimą. 

    5. Pasitreniruokite praeitoje pamokoje išmoktų žodžių tarimą: atlikite Udtale: sygdom

  • Attende time. Sunhed og sygdom: hos lægen

    Šioje pamokoje:

    Apibendrinsime skyriaus žinias apie sveikatą bei gydytojus. Gebėsite papasakoti apie savo sveikatingumą, patirtis gydytojo kabinete bei perteikti, ką sakė gydytojas vartodami netiesioginę kalbą. 

    Pamokos uždaviniai:

    • tobulinti klausymo įgudžius įrašant praleistus žodžius;
    • susipažinti ir įtvirtinti netiesioginę kalbą;
    • apibendrinti skyrių rašinėliu.

    Pamokos nuorodos:

    1. Laviname klausą ir pagal garso įrašą surašome praleistus žodžius tekste užduotyje Malene går til lægen.
    2. Pažindinamės su netiesiogine kalba bei šalutinių sakinių struktūra perteikdami, ką sakė Tomas Hvad siger Tom? užduotyje. 
    3. Įtvirtiname netiesioginės kalbos vartojimą persakydami, ką pasakė gydytojas Hvad siger lægen? pratime.
    4. Apibendrinsite temą pasakodami apie tai, ką patys laikote sveika gyvensena ir kuo ji pasireiškia, rašinėlio formatu Fortæl om sund livstil.
    • Pamokai reikalingi vadovėlio puslapiai

    • Paklausykite garso įrašo apie Malenes nelaimę ir įrašykite praleistus žodžius. Atkreipkite dėmesį į vartojamas frazes patikroje gydytojo kabinete.

       

       

    • Netiesioginė kalba danų kalboje perteikiama šalutiniais sakiniais. Šalutiniuose sakiniuose paprastai skiriasi žodžių tvarka, būtent centrinis prieveiksmis (CA). Pvz.:

      Eks.: Jeg har det ikke så godt.

      Svar: Han siger, at han ikke har det så godt. 

                                    K     S    CA    V
      K - konjuktion
      S - subjekt
      CA - central adverbiale
      V - verbum
      Šalutiniuose sakiniuose centrinė aplinkybė visada eina po subejkto, o ne po veiksmažodžio kaip pagrindiniuose sakiniuose. Pasipraktikuokite sudėdami sakinius teisingai. 
    • Pateikti sakiniai, ką pasakė gydytojas, įtvirtinkite netiesioginės kalbos vartojimą keisdami laiką iš nutid į datid. Pvz.:
      Eks.: Tag to piller om dagen.
      Svar: Han sagde, at jeg skulle tage to piller om dagen.

    • Parašykite rašinėlį apie tai, ką reiškia sveika gyvensena, kas yra svarbu norint palaikyti sveiką gyvenimo būdą, ko derėtų atsisakyti ar daryti daugiau. 

  • Nittende time. Mad og opskrifter: madlavning

    Šioje pamokoje:

    Prisiminus maisto produktų žodžius ir išmokus naujų frazių, susijusių su maisto gaminimu gebėsite taisyklingai nusakyti kasdienes veiklas ruošiant maistą.


    Pamokos uždaviniai: 

    • Pakartoti žodžius, reiškiančius maisto produktus;
    • Išmokti naujų frazių, susijusių su maisto ruoša;
    • Prisiminti pagrindines veiksmažodžio formas;
    • Suprasti veiksmažodžio pasyvo formos sudarymą ir gebėti jį vartoti.


    Pamokos nuorodos:

    1.  Prisiminkite jau žinomus maisto produktų žodžius atlikdami užduotį Madvarer.
    2. Perklausykite įrašo Lydfil: Mads skal lave mad. Pirmą kartą klausydami nežiūrėkite į tekstą, pamėginkite susikoncentruoti į tai, kas sakoma ir kuo daugiau suprasti. Antrą kartą perklausykite garso įrašo, tik šį kartą - akimis sekite tekstą vadovėlio 50 puslapyje. 
    3. Pasitikrinkite kaip supratote tekstą Mads skal lave mad atsakydami į klausimus, esančius vadovėlio 51 p., øvelse 3. Įkelkite savo atsakymus į Øvelse 3 esančius klausimus (užduotis - Mads skal lave mad: opgave)

    4. Išmokite naujų veiksmažodžių susijusių su maisto ruoša užduotyje Madlavningsverber.

    5. Paklausykite garso įrašo ir atlikite užduotį Øvelse 5. Udtale. Tryk og rytme  pažymėdami, kur girdite kirtį. 

    6. Prisiminkite kaip sudaromos veiksmažodžio liepiamosios nuosakos bei esamojo laiko formos žiūrėdami į vadovėlio 52 psl. mėlyną lentelę.  Susipažinkite su veiksmažodžio neveikiamosios rūšies (pasyvo) sudarymu atlikdami užduotį Instruktioner i passiv, imperativ og nutid.

    7. Įtvirtinkite liepiamosios nuosakos vartojimą receptuose teisingai sudėliodami sakinius užduotyje Instruktioner i imperativ.

    8. Apibendrindami pamokoje įgytas žinias, išverskite vieną iš pateiktų receptų užduotyje Madlavning: oversættelse.




    • Perklausykite įrašo Mads skal lave mad. Pirmą kartą klausydami nežiūrėkite į tekstą, pamėginkite susikoncentruoti į tai, kas sakoma ir kuo daugiau suprasti. Antrą kartą perklausykite garso įrašo, tik šį kartą - akimis sekite tekstą vadovėlio 50 puslapyje. 

    • Atlikite Øvelse 3 (lærebog s. 51) ir įkelkite čia savo atsakymus į pateiktus klausimus. 




    • Atminties (memo) kortelių principu susipažinkite ir išmokite naujus maisto ruošos veiksmažodžius. 

      Pastaba: atsižvelkite į jau žinomus maisto produktų žodžius - jie gali padėti rasti teisingus atsakymus.

    • Paklausykite garso įrašo Tryk og rytme ir kartodami išgirstus sakinius sužymėkite, kur yra kirtis.   

       

    • Susipažinkite su veiksmažodžio neveikiamąja rūšimi danų kalboje bei prisiminkite liepiamosios nuosakos ir esamojo laiko formų sudarymą užpildydami lentelę. 

      • Liepiamoji nuosaka sudaroma nuo veiksmažodžio bendraties atmetus galūnę -e, t.y. paliekamas tik veiksmažodžio kamienas.

      Pvz.: at bage (kepti) -> bag (kepk/kepkite)

      Pastaba: Jei veiksmažodžio bendraties šaknyje yra dvigubas priebalsis, tai atmetus galūnę -e, lieka tik vienas priebalsis.

      Pvz.: at pille (nulupti) -> pil (nulupk/nulupkite)

      • Esamasis laikas sudaromas prie veiksmažodžio bendraties pridedant galūnę -r.

      Pvz.: at bage (kepti) -> bager (kepa)

      • Neveikiamoji rūšis (arba kitaip -s pasyvas) sudaroma prie veiksmažodžio bendraties pridedant galūnę -s.

      Pvz.: at bage boller (kepti bandeles)  -> Boller bages. (Bandelės yra kepamos.)

      Atkreipkite dėmesį, jog sudarant šią formą pradinio sakinio objektas (ką kepti?) tampa subjektu (kas yra kepama?). 

    • Sakinius pateiktus neveikiamosios rūšies sakinius perfrazuokite liepiamąja nuosaka. Atkreipkite dėmesį, jog kai kuriuose sakiniuose reikia pavartoti tinkamus įvardžius. 

    • Pasirinkite vieną iš žemiau pateiktų receptų ir išverskite jį į danų kalbą. Vartokite liepiamąją nuosaką.


      Receptas nr. 1 - omletas

      1. Dubenyje įmuškite du kiaušinius.

      2. Įberkite druskos ir pipirų bei išmaišykite.

      3. Keptuvėje įkaitinkite sviestą.

      4. Į keptuvę supilkite kiaušinius.

      5. Kepkite 2-3 minutes.


      Receptas nr. 2 - sumuštinis

      1. Atpjaukute dvi duonos riekeles.

      2. Vieną kiekvienos riekelės pusę ištepkite sviestu.

      3. Ant vienos riekelės sudėkite sūrį ir kumpį.

      4. Ant viršaus uždėkite kitą riekelę.

      5. Sumuštinį perpjaukite per pusę.


      Receptas nr. 3 - avižinė košė

      1. Į puodą įpilkite du puodelius pieno.

      2. Įberkite vieną puodelį avižų.

      3. Virkite ant vidutinės ugnies 5 minutes.

      4. Retkarčiais pamaišykite.

      5. Patiekite su cukrumi ir vaisiais.


  • Tyvende time. Mad og opskrifter: arbejdsdeling

    Šioje pamokoje: 

    Gebėsite taisyklingai kalbėti apie maisto ruošą ir receptus.


    Pamokos uždaviniai: 

    • Skaityti, suprasti ir nusakyti nesudėtingus receptus;
    • Išmokti klausiamuosius sakinius paversti šalutiniais;
    • Gebėti paprašyti ar pa(si)siūlyti ir atsakyti į pasiūlymus.


    1. Perskaitykite trumpą receptą Ris Pilaff vadovėlio 53 p. ir pabandykite jį perrašyti, vartodami veiksmažodžios esamąjį laiką, tuomet užduotyje Instruktioner įrašykite savo skaitomą tekstą.
    2. Praeitos pamokos užduotyje Madlavning: oversættelse  išverstą receptą perrašykite vartodami neveikiamąją veiksmažodžio rūšį užduotyje Opskrift.
    3.  Paklausykite garso įrašo apie Amalie ir Jono maisto gaminimo įpročius bei atasakykite į klausimus Amalie og Jonas. 
    4. Paklausykite įrašo, esančio Øvelse 12. Lytteovelse/diktat užduotyje ir įrašykite praleistus žodžius. 
    5. Susipažinkite su vadovėlio 54 p. viršuje mėlynoje lentelėje pateikta schema bei atlikite užduotis Spørgende ledsætninger med hv-ord  ir Spørgende ledsætninger med 'om'.
    6. Perskaitykite dialogus vadovėlio 55 p. ir 56 p.. Peržiūrėjus ir įsidėmėjus mandagumo frazes, esančias mėlynose lentelėse šalia dialogų, atlikite užduotį Faste udtryk.
    7. Pasitreniruokite paprašyti ir pasiūlyti ką nors atlikti užduotyje At bede om og at tilbyde.
    8. Praktikuodami šiame skyriuje įgytas žinias, parašykite laišką draugui/draugei pasisiūlydami padėti 

      Øvelse 23. E-mail.

    • Įrašykite kaip skaitote Ris Pillaf recepto instrukcijas vartodami veiksmažodžio esamąjį laiką.

    • Remdamiesi skaitytu pavyzdžiu 'Ris Pilaf' ir turimomis žiniomis, savo praeitos pamokos užduotyje Madlavning: oversættelse atliktą vertimą perrašykite vartodami veiksmažodžio neveikiamąją rūšį (-s pasyvą).

    • Paklausykite įrašo Amalie og Jonas keletą kartų ir pasitikrinkite kaip jį supratote pasirinkdami vieną teisingą atsakymą į kiekvieną klausimą.

       

    •  

    • Tiek danų, tiek lietuvių kalbose norėdami klausimą perfrazuoti į šalutinį sakinį svarbu atsižvelgti kokiu žodžiu jis pradedamas.

      • Jei klausimas formuluojamas su klausiamuoju žodeliu (hv-ord), tuomet juo ir pradedame šalutinį sakinį. 

      Lietuvių k. pavyzdys:

      Klausimas:  ji valgo pietums?

      Atsakymas: Aš nežinau,  ji valgo pietums.

      Danų k. pavyzdys:

      Eks.: Hvordan laver man pizza?

      Svar: Jeg ved ikke, hvordan man laver pizza.


      • Jei klausimas pradedamas veiksmažodžiu (lietuvių k. - 'ar'), šalutinis sakinys pradedamas žodeliu om (lietuvių k. - 'ar'). 

      Lietuvių k. pavyzdys:

      Klausimas: Ar ji valgo pietus?

      Atsakymas: Aš nežinau, ar ji valgo pietus.

      Danų k. pavyzdys:

      Eks.: Skal der løg i?

      Svar: Jeg kan ikke huske, om der skal løg i.





    • Tiek danų, tiek lietuvių kalbose norėdami klausimą perfrazuoti į šalutinį sakinį svarbu atsižvelgti kokiu žodžiu jis pradedamas.

      • Jei klausimas formuluojamas su klausiamuoju žodeliu (hv-ord), tuomet juo ir pradedame šalutinį sakinį. 

      Lietuvių k. pavyzdys:

      Klausimas:  ji valgo pietums?

      Atsakymas: Aš nežinau,  ji valgo pietums.

      Danų k. pavyzdys:

      Eks.: Hvordan laver man pizza?

      Svar: Jeg ved ikke, hvordan man laver pizza.


      • Jei klausimas pradedamas veiksmažodžiu (lietuvių k. - 'ar'), šalutinis sakinys pradedamas žodeliu om (lietuvių k. - 'ar'). 

      Lietuvių k. pavyzdys:

      Klausimas: Ar ji valgo pietus?

      Atsakymas: Aš nežinau, ar ji valgo pietus.

      Danų k. pavyzdys:

      Eks.: Skal der løg i?

      Svar: Jeg kan ikke huske, om der skal løg i.



    • Pasirinkite kaip atsakytumėte pateiktose situacijose. Galimas tik vienas teisingas atsakymas.

    • Pasitreniruokite vartoti išmoktas mandagumo frazes.  Iš lietuvių į danų kalbą išverstuose prašymuose ir pa(si)siūlymuose įrašykite praleistus žodžius. Atkreipkite dėmesį, kokie žodžiai vartojami prieš ir po praleisto žodžio - tai gali padėti atpažinti paslėptą frazę.
    • Naujų frazių įtvirtinimui, parašykite laišką draugui/draugei, pasisiūlydami padėti suorganizuoti vakarėlį. Išlaikydami laiško struktūrą, parašykite kuo galite prisidėti ir kada galėsite atvykti.

  • Kurso pabaiga

    Sveikiname, Jūs įveikėte visą A2.1. danų kalbos kursą! 

    Dėl testavimo prašome susisiekti su koordinatoriumi el. paštu kalbos@siaureskryptimi.lt.