Temos struktūra
-
Tai kursas, skirtas jau šiek tiek pramokusiems.
Mokomės toliau kalbėti apie artimą aplinką: būstas, gyvenamoji aplinka, darbas, išsilavinimas. Tobuliname tarties įgūdžius, plečiame gramatikos žinias.
-
Failas
-
Forumas
-
Išbandykite žodžių kursus, kuriuos specialiai jums paruošėme Memrise ir mokymasis taps pramoga, o išmoktos pamokos užtikrintai liks ilgalaikėje atmintyje!
💡Nedelskite ir pradėkite jau dabar:
A 1.2. lygis - https://app.memrise.com/community/course/2221183/danu-a12/
💭 Ar jau išmokote savo kurso žodžius? O gal norite pakartoti? Įsigykite kitų kursų korteles ir nenustokite tobulėti! Ypač rekomenduojame išbandyti kursą, skirtą veiksmažodžių būtojo laiko formoms išmokti!
💡 Įsigijimo nuoroda: https://tickets.paysera.com/en/step/zodziu-korteles/select
Įsigijus norimas žodžių korteles, gausite nurodą ir galėsite prisijungti prie Memrise kurso.
💭 Norite patobulinti ne tik žodyną, bet ir plačiau pasikartoti gramatiką, įtvirtinti jau turimas žinias ir papildomai pasipraktikuoti? Įsigykite savarankiškam mokymuisi ir kartojimui skirtą kursą PATS! su lektorių ekspertų video pamokomis, papildoma mokomąja medžiaga ir kartojimo užduotimis!
💡 PATS Įsigijimo nuoroda!: https://tickets.paysera.com/lt/step/pats-pamokose/select
💭 Kviečiame kartu nerti į skandinaviškosios kultūros pažinimo džiaugsmą. Spustelėję nuorodą pamatysite mūsų nuolat pildomą nauja medžiaga blogą, apie knygas, apie žmones ir apie mus. Taip pat kviečiame užsiprenumeruoti mokyklos naujienlaiškį. Jame talpinamos aktualios naujienos apie šiaurės kalbas ir jų mokymąsi, specialūs nuolaidų pasiūlymai.
💡 Norėdami atverti šaltinį, spustelėkite nuorodą: https://siaureskryptimi.lt/blogas/.
💭Kultūros iš šiaurės bendruomenė – klubas, kurio nariai mielai dalinasi savo įspūdžiais apie skandinavų literatūrą, filmus bei meną.
💡 Susidomėjote? Tada spauskite čia: https://www.facebook.com/groups/1202817343826687/?ref=pages_profile_groups_tab&source_id=149759568472801.
Spustelėję nuorodą atsidursite mūsų Facebook paskyroje, kurioje skelbiame naujienas, džiaugsmus ir įvykius. Kviečiame tapti bendruomenės nariais!
💭 Taip pat junkites ir prie šioje platformoje esančios besimokančiųjų danų kalbos grupės.
💡 Ją rasti galite čia: https://www.facebook.com/groups/201807950435618Mus rasite ir LinkedIn bei Instagram!
-
Pamokos tikslas: susipažinti ir išmokti vartoti aktualias frazes ir žodžius savo laisvalaikiui ir gyvenimo būdui papasakoti.
Pamokos uždaviniai:
- gebėti suprasti tekstą apie gyvenimo būdą ir atsakyti į klausimus iš teksto
- gebėti papasakoti apie savo gyvenimo būdą
- Pradėkime nuo teksto skaitymo 63psl. "Charlotte lever sundt". Pasižymėkite ir išsiverskite naujus, nežinomus žodžius. Užsirašykite juos čia: http://www.synope.dk/ordbank-paa-vej-til-dansk.pdf ir sugalvokite sakinius su jais.
- Išklausykite audio įrašą nr. 54 http://www.synope.dk/pvny5-51-60.htm. Klausykite ir kartokite po sakinį.
- Pasitikrinkite kaip supratote tekstą - atlikite teksto suvokimo užduotį (UŽDUOTIS). Atkreipkite dėmesį, kad į klausimus reikia atsakyti pilnais sakiniais! Tokiu būdu pasikartosime ir žodžių tvarką sakinyje :)
- Paklausykite audio įrašo nr. 55 http://www.synope.dk/pvny5-51-60.htm - ištarkite garsiai žodžius, pasižymėkite kirčius.
- Pasitikrinkite ar teisingai sudėjote kirčius (atsakymų lapas pridėtas apačioje)
- Parašykite trumpą tekstą apie savo gyvenimo būdą (TEKSTAS).
- Paklausykite audio įrašo nr. 56. Atlikite testą - atsakykite į klausimus apie Johnny (TESTAS)
-
Testas
-
Pamokos tikslas: gebėti suprasti pokalbį apie gyvenimo būdą ir valgymo įpročius.
Pamokos uždaviniai:
- įgusti vartoti žodžius
- prisiminti trumpuosius atsakymus
- nusakyti trukmę ir kiekį
1. Įtvirtinkite žodžius, skirtus apibūdinti gyvenimo būdą ir sveikatą atlikdami testą Memrise platformoje (testą rasite ČIA)
2. Išmokite išreikšti kiekį ir dažnį ČIA. Savo žinias įtvirtinkite atlikę testą ČIA.
3. Atlikite testą pagal 65 vadovėlio puslapį (testą rasite ČIA). Testo tikslas - gebėti atsakyti į klausimą su trumpuoju atsakymu.
Sudarinėjant trumpuosius atsakymus svarbu atkreipti dėmėsį į tai, koks veiksmažodis pavartotas klausiamąjame sakinyje ir į žodžių tvarką.
Pvz.:
Kan du godt lide fodbold?
Ja, det kan jeg godt./Nej, det kan jeg ikke.- Papildoma užduotis - pasidomėkite, kurie lentelėje surašyti filmai ir serialai yra daniški, pasiskaitykite apie juos.
4. Atlikite testą (ČIA) pagal 66 vadovėlio puslapį. Prisiminkite žodžių tvarką klausiamuosiuose sakiniuose.
5. Tror ir synes. Šiais žodžiais žmogus gali pasakyti ką jis galvoja, mano.
Synes galima naudoti, kai norima kalbėti apie savo asmeninę, subjektyvią nuomonę (Jeg synes, denne kjole er smuk), o tror yra naudojamas, kai kalbama apie faktus, arba kai kažką galima paneigti ar patvirtinti (Jeg tror, Atlanterhavet er det største hav i verden).
Atlikite užduotį, kurioje reikės įrašyti tror arba synes (ČIA).-
TestasPeržiūrėti Gauti įvertinimą
-
Pamokos tikslas: išmokti įvardinti gyvenamojoje aplinkoje esančius objektus, gebėti juos apibūdinti.
Pamokos uždaviniai:
- susipažinti su namo erdvėmis
- gebėti įvardinti erdves
- susipažinti su daiktais ir baldais virtuvėje bei vonioje
1. Apžvelkite buto išplanavimą ir atkreipkite dėmėsį į kambarių pavadinimus (ČIA). Papasakokite apie savo gyvenamąją vietą vartojant naujus žodžius.
2. Susipažinkite su virtuvės kambariu ir jame esančiais daiktais (ČIA). Pagal schemą viršuje nupasakokite esančių daiktų padėtį kambaryje.
3. Peržvelkite vonios kambarį ir jame esančius daiktus (ČIA). Papasakokite, kokia daiktų padėtis kambaryje.
4. Išmoksite išreikšti žymėtumo kategoriją daiktavardžiuose. Lentelėje žemiau susipažinkite su gramatika. Po to gramatiką įtvirtinkite atlikę užduotį (ČIA)
Prisiminkite! Danų kalbos daiktavardžiai turi dvi gimines: bendrąją (en) ir niekatrąją (et). Artikelis arba galūnė išreiškia ne tik giminę, bet ir žymėtumą.
Žymėtieji ir nežymėtieji daiktavardžiai (daugiskaita ir vienaskaita)Ental
Flertal
Ubestemt
Bestemt
Ubestemt
Bestemt
En ...
Et ...
...(e)n
...(e)t
Gruppe 1 -(e)r
Gruppe 2 -e
Gruppe 3 -
-(e)rne
-ene
-ene
et køkken - køkkenet - to køkkener - køkkerne
5. Atlikite klausymo užduotį (ČIA): skaitykite duotą tekstą, klausydamiesi garso įrašo. Užduotis skirta išmokti naujų temos žodžių tarimą ir susipažinti su nežinomais žodžiais, pažiūrint i užduoties žodynėlį (ČIA).
Įtvirtinkite temos žodžius ČIA-
Puslapis
-
Pamokos tikslas: gebėti vartojant įvairios struktūros sakinius nusakyti bei suprasti daikto poziciją ir kur jis yra kitų objektų atžvilgiu (pvz., ant stalo)
Pamokos uždaviniai:
- susipažinti su veiksmažodžiais skirtais nupasakoti daikto padėtį
- nusakydami daikto padėti gebės sudaryti taisyklingos kontrukcijos sakinius
1. Daikto padėtis kambaryje. Peržvelkite schemą, kuri jums padės nusakyti daikto padėtį kambaryje.
At beskrive et sted/et rum
Der
står
ligger
hænger
sidder
er
en / et / noget / nogle / 5 ...
på væggen
gulvet
bordet
knagen
i loftet
skabet
vinduet/vindueskarmen
hjørnet
stuen/køkkenet
Pvz.:
Der ligger en bog på bordet.
Der sidder et ur på væggen.
Atlikte užduotį, kurioje, sudarant daikto padėtį nusakančius sakinius, pavartokite vieną iš šių keturių veiksmažodžių (užduotį rasite ČIA).
2. Žymėtumas. Pagal pavyzdį atlikite žymėtumo užduotį (ČIA): sakinius apkeiskite taip, kad iš žymėtos formos taptų nežymėta (pvz.: vietoj bogen tampa bog ir t.t.).
3. Inversija. Atlikite inversijos užduotį, teisingai sudėliokite žodžių tvarką (ČIA).
Prisiminkite! Daniškuose sakiniuose žodžių tvarka yra griežta: pagrindiniuose sakiniuose be inversijos prieveiksmis eina po veiksnio ir tarinio (Johnny er ikke så glad.), bet sakiniuose su inversija prieveiksmis eina pirmas, o tarinys ir veiksnys po jo (I dag vil jeg tage til København).
4. Klausymas. Atlikite klausymo užduotį (ČIA). Skaitykite tekstą ir klausykitės į įrašą. Atkreipkite dėmesį į naujų žodžių tarimą.
5. Mėnesiai. Atlikite užduotį (ČIA), kurioje turėsite prie lietuviško mėnesio pavadinimo priskirti jo danišką atitikmenį. -
Pamokos tikslas: įvardinti svetainės ir miegamojo daiktus, nusakyti jų spalvą bei buvimo vietą
Pamokos uždaviniai:
- skaitant tekstą suprasti pagrindinę informaciją apie būstą ir jame esančius daiktus
- priderinti būdvardį prie daiktavardžio
- priskirti pavadinimą matomai spalvai
Før ubestemt substantiv
Efterstillet – som prædikat
Grundform
n-ord (en)
en stor stue
en venlig mand
stuen er stor
han er venlig
T-form
t-ord (et)
et stort skab
skabet er stort
E-form
flertal
to store værelser
to venlige mænd
værelserne er store
de er venlige
Pagal lentelę atlikitę būdvardžių derinimo prie daiktavardžio užduotį (ČIA).
Tačiau, ne visi būdvardžiai yra derinami taip pat. Šioje lentelėje (ČIA) yra pateikta dalis išimčių, jas peržiūrėkite.
2. Spalvos. Atlikite užduotį (ČIA), kurioje reikia įrašyti spalvos pavadinimą. Jei pavadinimo nežinote, spauskite 'Check' ir bus parodytas teisingas. Pabandykite užduotį atlikti kelis kartus, kol teisingai priskirsite spalvoms jų pavadinimus.
3. Svetainė ir miegamasis. Susipažinkite su svetainėje esančiais baldais ir daiktais (ČIA) ir su miegamojo baldais ir daiktais (ČIA)
4. Skaitymo užduotis. Perskaitykite tekstą Per og Randi bor i Nørregade (ČIA). Skaitydami klausykite garso įrašo, kurį rasite teksto užduoties viršuje. Pabrauktų žodžių reikšmes galite pasižiūrėti žodynėlyje.
Perskaičius tekstą atlikite testą, esantį apačioje. Galimas tik vienas teisingas variantas.-
Žodynas
-
Pamokos tikslas: apibendrinti turimas žinias apie būstą; sužinoti žodžius, reikalingus pokalbiui apie gyvenamąją vietą; susipažinti su žmogaus kūno dalių pavadinimais.
Pamokos uždaviniai:
- gebėti nusakyti daiktų padėtis vartojant prielinksnius
- pasikartoti daiktų apibūdinimą būdvardžiais, gebėti atskirti, kada vartojama kuri būdvardžio galūnė ( -/ -t/ -e)
- klausant gebėti suprasti pasakojimą apie gyvenamąją vietą
1. Prielinksniai. Peržiūrėkite danų kalbos prielinksnius (ČIA). Po to, naudodamiesi šia medžiaga atlikite užduotį (ČIA), kurioje reikės įrašyti prielinksnį pagal tai, kokioje pozicijoje daiktas pavaizduotas paveikslėlyje.
2. Būdvardžių derinimas. Pasikartokite praėjusios pamokos temą: pasirinkite tinkamą žodžio, duoto skliausteliuose, formą, ir įrašykite į sakinius (ČIA).
3. Klausymo užduotis. Klausykite įrašo ir pagal jį atsakykite į klausimus (ČIA). Galimas tik vienas teisingas atsakymas.
-
Pamokos tikslai: išmokti įvardinti objektus, esančius erdvėje už gyvenamosios vietos, gebėti juos apibūdinti; įtvirtinti būstą ir gyvenamąją aplinką nusakančius žodžius ir frazes.
Pamokos uždaviniai:
- išmokti objektų pavadinimus ir gebėti juos taisyklingai tarti
- gebėti suprasti gyvenamosios vietos aprašymą ir pagal jį atsakyti į klausimus
- gebėti suprasti kito pasakojimą apie gyvenamąją vietą
1. Skaitymo užduotis. Perskaitykite ir perklausykite tekstą En lejlighed i Valby (ČIA). Pabrauktų žodžių reikšmę galima pasitikrinti žodynėlyje. Remdamiesi tekstu atsakykite į žemiau esančius klausimus. Galimas tik vienas teisingas atsakymas.
2. Klausymo užduotis. Atlikite klausymo užduotį (ČIA), kurioje paklausę teksto atsakykite į klausimus. Galimas tik vienas teisingas variantas.
3. Praktiški žodžiai ir frazės. Įtvirtinkite gyvenamojo būsto ir aplinkos temą peržiūrėdami temos žodžius ir frazes, kuriuos galima vartoti norint nupasakoti savo gyvenamąją erdvę (ČIA).
4. Kryžiažodis. Užbaikite Bolig og lokalområde temą atlikdami kryžiažodį (ČIA), kuriame parodysite, kaip gerai išmokote temos žodžius. Žodis turi būti įrašomas be artikelio.
-
Žodynas
-
Pamokos tikslai: susipažinti su mokymosi tema ir žodžiais, nusakančiais kalbos mokymosi procesą; gebės vartoti sakinius su bendratimi; gebės kalbėti apie savo mokymosi procesą, pavartodamas konstrukciją su bendratimi.
Pamokos uždaviniai:
- suprasti tekstą, kuriame yra aprašomas kalbos mokymosi procesas
- gebėti atsakyti į klausimus, iš teksto apie mokymąsi
- gebėti sudaryti sakinį su bendratimi kaip objektu
- sužinoti, kaip sudaromi sakiniai, kurie nusako kaip gerai žmogus geba kažką daryti
1. Skaitymo užduotis. Atlikite skaitymo užduotį (ČIA). Perskaitykite tekstą Jamal lærer dansk. Skaitydami klausykitės pateikto garso įrašo. Po to atlikite testą, kuriame atsakykite į klausimus pagal tekstą.
2. At + bendratis sakinyje.
Tokioje konstrukcijoje po asmenuojamos veiksmažodžio dalies eina bendratis, kartu su at. Tokie sakiniai gali apibūdinti galėjimą/negalėjimą, mėgimą/nemėgimą tam tikro veiksmo atžvilgiu.
At + infinitiv som objekt (O)
Eks.: Han (S) elsker (V) at læse (O).
Atlikite užduotį (ČIA), kurioje transformuokite sakinį taip, kaip parodyta pavyzdyje.
3. Išreikšti gebėjimą/negebėjimą.
Susipažinkite su būdais, kaip galima išreikšti savo gebėjimą, galėjimą kažką daryti. Prisiminkite, kurias frazes galima vartoti su daiktavardžiu, o kurias su + at + bendratimi.
+ substantiv
Jeg er god/ikke så god til ...
Jeg har problemer med ...
Eks.: Jeg er god (/ikke så god) til grammatik.
Jeg har problemer med udtale.
+ at + infinitiv
Jeg er god til ...
Jeg er ikke så god til ...
Jeg har problemer med ...
Jeg har brug for ...
Jeg vil prøve ...
Jeg vil begynde ...
Det er svært/nemt ...
Eks.: Jeg har problemer med at forstå dansk.
Jeg har brug gor at lære mere grammatik.
Jeg vil begynde at læse danske aviser.
Det er svært at udtale dansk.
4. Klausymo užduotis. Atlikite klausymo užduotį (ČIA), kurioje paklausius garso įrašo atsakykite į klausimus. Yra tik vienas teisingas variantas.
5. Noemi og Boris. Atlikite užduotį (ČIA) nuslenkant žodžius į tinkamas jų vietas tekste, pagal duotą informaciją.
-
Pamokos tikslai: dalyvaudami pokalbyje apie išsilavinimą ar darbą įgus vartoti praeities tęstinį laiką; suprasti praeities tęstinio laiko sąvoką, ir jo darybą bei naudojimą.
Pamokos uždaviniai:
- išmokti žodžių tvarką sakinyje, kuriame yra pavartotas praeities tęstinis laikas
- gebėti klausti klausimus vartojant praeities tęstinį laiką
- įtvirtinti žodžius ir frazes, vartojamus kalbant apie išsilavinimą ir darbą
1. Žodžių tvarka daniškuose sakiniuose, kai yra vartojamas praeities tęstinis laikas.
Praeities tęstinis (arba førnutid) sudaromas, kai prie pagalbinio veiksmažodžio har arba er prijungiamas veiksmažodžio būtojo laiko dalyvis. Pavyzdžiui: har arbejdet, har talt, er begyndt, har skrevet. Tokiu atveju sakinyje atsiranda 2 veiksmažodžiai: V1 (pagalbinis har arba er) ir V2 (pagrindinis).
Sakinio tvarka tuomet atrodytų šitaip:
S - V1 - CA - V2
Jeg har ikke arbejdet i Danmark.
O klausimas atrodytų taip:
V1 - S - V2?
Har du arbejdet i Danmark?
Atlikite užduotį (ČIA), kurioje teisinga eilės tvarka sudėliokite sakinio dalis.
Atlikite užduotį (ČIA), kurioje iš duoto teiginio padarykite klausimą naudojant perfekto laiką.
2. Žodžių eilės tvarkos užduotis. Atlikite užduotį (ČIA), kurioje sudėliokite žodžius pagal danišką sakinių žodžių tvarką.
3. Frazės ir žodžiai. Peržiūrėkite žodžius ir frazes naudojamus pokalbyje apie išsilavinimą ir profesiją (ČIA) ir praktiškas frazes ir žodžius pokalbiams apie darbą ir mokymąsi (ČIA). Pabandykite sudaryti sakinius, naudojant šias frazes ir žodžius.
-
Pamokos tikslas: suprasti geografijos ir oro temos žodžius ir frazes pavartotus pokalbyje ir tekste; gebėti įvardinti skirtingus drabužius.
Pamokos uždaviniai:
- susipažinti su frazėmis apie orą/oro sąlygas
- gebėti papasakoti apie savo atostogas ir orą
- susipažinti su drabužių pavadinimais
1. Oras ir temperatūra. Peržvelkite nuotraukas ir susipažinkite su frazėmis, kurios apibūdina nuotraukose matomas oro sąlygas (ČIA).
Susipažinkite su frazėmis ir naudingais žodžiais, kurie gali apibūdinti oro sąlygas.
Hvad er temperaturen?
Hvor mange grader er det?
Det er 2° (2 grader)
Det er -2° (minus 2 grader)
Det er omkring 5°
Det er ca. 5° (cirka)
Det er mellem 5 og 10°
Hvordan er (var/bliver) vejret?
Det er:
dejligt ≠ dårligt
fint ≠ kedeligt
varmt ≠ koldt
Hvordan er luften?
Den er tør ≠ fugtig
Det er:- solskinsvejr
- regnvejr
- blæsevejr
- tordenvejr
- snevejr
- frostvejr
Hvordan har han/hun det?
Han/hun fryser (er kold/våd) / sveder / har det varmt
2. Metų laikai. Perklausykite garso įrašą ir perskaitykite tekstą, kuriame yra pasakojama apie metų laikus (ČIA)
3. Elektroninis laiškas. Pagal užduotyje (ČIA) pateiktą pavyzdį, parašykite savo draugui/draugei elektroninį laišką, kuriame pasakojate apie orą per savo atostogas. Iki 100 žodžių.
4. Drabužiai. Susipažinkite su drabužių pavadinimais (ČIA).
5. Testas iš drabužių. Atlikite testą (ČIA), kuriame reikia pasirinkti tinkamą drabužį tinkamai progai/aplinkai. Teisingų atsakimų gali būti daugiau nei 1. -
Pamokos tikslas: sužinoti daugiau apie Danijos valstybę, jos gamtą, valdžios struktūrą
Pamokos uždaviniai:
- gebėti nusakyti geografinę miesto padėtį
- suprasti tekstą, kuris pasakoja apie Danijos valstybę
1. Danijos žemėlapis. Apžiūrėkite Danijos žemėlapį (ČIA). Susipažinkite su frazėmis ir žodžiais, kurie jums pagelbės pasakyti, kokiame regione yra miestas.
2. Danija. Klausydamiesi garso įrašo perskaitykite tekstą apie Daniją (ČIA).
3. Testas apie Daniją. Pasitikrinkite savo žinias apie Daniją atlikdami testą (ČIA).