Temos struktūra

  • FOR THOSE, WHO WANT MORE

    Try out the word courses specially prepared for you by Memrise and learning will become fun, and the lessons learned will surely stay in your long-term memory!

    💡Don't wait and start now:

    A 1.1. level - https://app.memrise.com/groups/

    💭 Have you learned your course words already? Or maybe you want to review? Purchase cards for other courses and don't stop improving! We especially recommend trying out the course designed to learn past tense verb forms!

    💡 Purchase link: https://tickets.paysera.com/en/step/zodziu-korteles/select  

    After purchasing the desired word cards, you will receive instructions and will be able to join the Memrise course.


     💭 Want to improve not only your vocabulary but also review grammar more broadly, reinforce existing knowledge, and practice additionally? Purchase a course for PATS+-learning and review! with expert lecturer video lessons, additional learning materials, and review tasks!

    💡 PATS+ purchase link!: https://tickets.paysera.com/lt/step/pats-pamokose/select 


    By clicking the link, you will find our Facebook page, where we announce news, joys, and events. We invite you to become members of the community!

    💡 You can find it here: https://www.facebook.com/siaureskryptimi  

    You can also find us on LinkedIn and Instagram!

     

  • Pirma pamoka (2024 03 12)

    Aptarėme skaitvardžių linksniavimą bei pasikartojome veiksmažodį reikia. Taip pat kalbėjome apie tariamąją nuosaką.
    We discussed numbers in different cases, repeated the verb reikia, and discussed subjunctive mood

    Namų darbai:
    Iki antradienio parašyti po penkis sakinius su "norėčiau/norėtum ir t.t." bei "prašom duoti". 
    Until next Tuesday write five sentences with subjunctive mood "norėčiau/norėtum  etc." and five sentences with "prašom duoti"

  • Antra pamoka (2024 03 14)

    Atlikome klausymo ir kalbėjimo pratimus susipažinimo tema.
    We did listening and talking exercises about meeting and getting to know new people.


  • Trečia pamoka (2024 03 19)

    Nagrinėjome jūsų namų darbus ir toliau kalbėjome apie maistą.
    We checked your homework and continued talking about the food.

    Namų darbai:
    Parašykite laiškelį prašydami nupirkti maisto/gėrimų - naudokitės pavyzdžiu skaidrėse.
    Please write a little note for somebody to buy the different food/drinks using the example in the slides.

  • Ketvirta pamoka (2024 03 21)

    Atlikome klausymo pratimus bei bandėme apibūdinti kitų žmonių išvaizdą.
    We did some listening and tried to describe other people's appearance.

    Namų darbai:
    Pasiruoškite apibūdinti vieno šeimos nario/draugo/kolegos išvaizdą (ir ką jie vilki).
    Taip pat apibūdinkite maisto produktus (užduotis skaidrėse) naudodami būdvardžius.

    Please prepare to describe the appearance of one family member/friend/colleague (with what they wear).
    Also, please use adjectives to describe different food products (exercise in the slides).

  • Penkta pamoka (2024 03 26)

    Aptarėme būdvardžio formas ir jo derinimą su daiktavardžiu.
    We discussed adjective forms and their combination with nouns.

    Namų darbas:
    Atlikite kartojimo užduotis skaidrėse.
    Please do repetition exercises in the slides.

  • Šešta pamoka (2024 03 28)

    Atlikome klausymo ir kalbėjimo pratimus.
    We continued with listening and oral exercises. 

    Namų darbai:
    Pasiruoškite atsakyti į klausimus skaidrėse.
    Please prepare to answer the questions from the slides.

  • Septinta pamoka (2024 04 02)

    Toliau kalbėjome apie daiktavardžio ir būdvardžio formas, atlikome vertimo pratimą.
    We continued talking about noun and adjective forms and did a translation exercise.

    Namų darbas:
    Perskaitykite tekstą ir paaiškinkinte pažymėtų žodžių gramatiką.
    Read the text and prepare to explain the grammar of red words.

  • Aštunta pamoka (2024 04 04)

    Atlikome klausymo ir kalbėjimo pratimus - kalbėjome apie savo būstą ir viešbučius.
    We did listening and oral exercises - we talked about our homes and hotels.

    Namų darbas:
    Užbaikite dialogą registratūroje.
    Please finish the dialogue in the reception.

  • Devinta pamoka (2024 04 11)

    Šios pamokos metu pakartojome laiką ir laiko aplinkybes.
    During this lesson, we repeated time and time prepositions.

    Namų darbas:
    Atlikite užduotis su laiko prielinksniais.
    Please do exercises with time prepositions (in the slides marked as "Namų darbas").

  • Dešimta pamoka (2024 04 16)

    Šios pamokos metu atlikimo skirtingų lygių klausymo pratimų.
    During this lesson, we did listening exercises of different levels.

    Namų darbas:
    Atlikite kryžiažodžio užduotį žodyno kartojimui ir pasiruoškite papasakoti apie savo butą (kur jis yra, kokie yra kambariai, daiktai, jų vietos ir t.t.)
    Please do crossword exercises to repeat vocabulary and also prepare to talk about your apartment (where it is, describe rooms, things, their positions, etc.)

  • Vienuolikta pamoka (2024 04 23)

    Kartojomės laiko aplinkybes bei maršruto aprašymą.
    We repeated time prepositions and descriptions of the route.

    Namų darbas:
    Atlikite papildomą užduotį su laiko aplinkybėmis ir parašykite laišką draugui (užduotis rasite skaidrėse).
    Please do extra exercise with time prepositions and write an email to a friend (you will find everything in the slides)