Temos struktūra

  • Norintiems daugiau

    💭 Išbandykite žodžių kursus, kuriuos specialiai jums paruošėme Memrise ir mokymasis taps pramoga, o išmoktos pamokos užtikrintai liks ilgalaikėje atmintyje!

    💡Nedelskite ir pradėkite jau dabar:

    Memrise logo  A2.1 lygis: https://app.memrise.com/community/course/6173337/svedu-a21/

    💭 Ar jau išmokote savo kurso žodžius? O gal norite pakartoti? Įsigykite kitų kursų korteles ir nenustokite tobulėti! Ypač rekomenduojame išbandyti kursą, skirtą veiksmažodžių būtojo laiko formoms išmokti!


    Purchase here:💡 Įsigijimo nuoroda: https://tickets.paysera.com/en/step/zodziu-korteles/select

     Įsigijus norimas žodžių korteles, gausite nurodą ir galėsite prisijungti prie Memrise kurso.


    💭 Norite patobulinti ne tik žodyną, bet ir plačiau pasikartoti gramatiką, įtvirtinti jau turimas žinias ir papildomai pasipraktikuoti? Įsigykite savarankiškam mokymuisi ir kartojimui skirtą kursą PATS! su lektorių ekspertų video pamokomis, papildoma mokomąja medžiaga ir kartojimo užduotimis!



    💭  Kviečiame kartu nerti į skandinaviškosios kultūros pažinimo džiaugsmą. Spustelėję nuorodą pamatysite mūsų nuolat pildomą nauja medžiaga blogą, apie knygas, apie žmones ir apie mus. Taip pat kviečiame užsiprenumeruoti mokyklos naujienlaiškį. Jame talpinamos aktualios naujienos apie šiaurės kalbas ir jų mokymąsi, specialūs nuolaidų pasiūlymai. 

    💡 Norėdami atverti šaltinį, spustelėkite nuorodą: https://siaureskryptimi.lt/blogas/.

     

    💭Kultūros iš šiaurės bendruomenė – klubas, kurio nariai mielai dalinasi savo įspūdžiais apie skandinavų literatūrą, filmus bei meną.

    💡 Susidomėjote? Tada spauskite čia:  https://www.facebook.com/groups/1202817343826687/?ref=pages_profile_groups_tab&source_id=149759568472801

    Spustelėję nuorodą atsidursite mūsų Facebook paskyroje, kurioje skelbiame naujienas, džiaugsmus ir įvykius. Kviečiame tapti bendruomenės nariais!


    💭 Taip pat junkites ir prie šioje platformoje esančios besimokančiųjų švedų kalbos grupės. 

    💡 Ją rasti galite čia: https://www.facebook.com/groups/2496458747246364 


    Mus rasite ir LinkedIn bei Instagram!


  • Naudingos nuorodos

    Žodynai:
    Folkets lexikon Švedų-anglų žodynas
    Lexin Švedų kalbos žodynas
    Svenska Akademiens Ordböcker Švedijos Akademijos žodynai
    Babla Švedų anglų kontekstinis žodynas

    Artiklar och nyheter:
    8sidor Straipsniai palengvinta švedų kalba
    Radio Sweden på lätt svenska Naujienos palengvinta švedų kalba (su garso įrašais).
    Klartext Naujienos ir straipsniai trumpai
    Nyheter på lätt svenska Naujienos palengvinta švedų kalba

    Youtube kanaler för svenska språket

  • 1 pamoka (2023 09 26)

    Pirmosios pamokos metu susipažinome vieni su kitais, aptarėme mūsų kursą ir atlikome A1 lygio medžiagos kartojimo užduotis.

  • 2 pamoka (2023 09 28)

    Šios pamokos metu pradėjome vadovėlio 11 skyrių. Diskutavome ir teikėme pasiūlymus, kaip galima susirasti partnerį. Taip pat dirbome su tekstu apie Aną - nagrinėjome naujus žodžius ir gramatinius aspektus.

    Namų darbai:
    a) Pabaigti skaityti Anos gautus atsakymus pažinčių svetainėje. Jūsų užduotis yra pasiruošti žodžiu argumentuoti, su kuriuo iš vyrų Ana turėtų nueiti į pasimatymą. Galite naudoti naujus žodžius bei frazes, kurias rasite I užduotyje (psl. 116)

  • 3 pamoka (2023 10 03)

    Šią pamoką skyrėme frazių jag också/inte jag heller nagrinėjimui, kuomet atlikome ir keletą pratimų žodžiu bei užsirašėme šių frazių vartojimo taisykles.

    Taip pat pradėjome klausytis tinklalaidės, kurioje Fevzi pasakoja apie savo patirtį mokantis švedų kalbos.

    Namų darbai:
    Pasiruošti pavyzdžių su jag också/inte jag heller, kad galėtume dar daugiau pasipraktikuoti žodžiu.


  • 4 pamoka (2023 10 05)

    Šios pamokos metu toliau nagrinėjome trumpuosius atsakymus. Taip pat užsirašėme naujus žodžius, susijusius su kompiuteriais ir informacinėmis technologijomis ir atlikome pratimus su naujais žodžiais.

    Namų darbai:
    a) Dar kartą perklausyti tinklalaidę iš praeitos pamokos (rasite prisegtą) ir atsakyti į tinklalaidės klausimus;
    b) Sugalvoti 5 sakinius lietuviškai su naujais žodžiais (kompiuteris ir informacinės technologijos). Kitos pamokos metu bandysime pasikartoti ir išversti į švedų kalbą.

  • 5 pamoka (2023 10 10)

    Šios pamokos metu nagrinėjome jungtukus (konjuktioner) bet pradėjome kalbėti apie maistą Švedijoje.

    Namų darbai:
    Atlikti užduotis 5 ir 6 pratybose (psl. 109 - 110).

  • 6 pamoka (2023 10 12)

    Šios pamokos metu toliau kalbėjome apie Švedijos maistą ir pradėjome nagrinėti kiekį parodančius žodžius (daugiau/mažiau - suskaičiuojama/nesuskaičiuojama) ir jų savybes. 

    få - färre 
    många - fler - flest
    lite - mindre - minst
    mycket - mer - mest 

    Namų darbai:
    Atlikti užduotį B pratybose (113 psl.)
    Atlikti užduotis D ir E vadovėlyje (124-125 psl.)


    P.S. Kai gausiu visų, įkelsiu dar ir sakinius vertimui. 

  • 7 pamoka (2023 10 17)

    Šios pamokos metu toliau kalbėjome apie maistą (ką valgo/nevalgo lietuviai, maistą, kurį mėgstate/kurio nemėgstate jūs). Taip pat išsiaiškinome skirtumą tarp tycker ir tror.

    Namų darbai:
    a) Pasiruošti trumpai pristatyti, kurį tekstą atitinka skirtingi žmonės (126-127 psl. vadovėlyje). Pabandykite rasti argumentų ir pristatyti savo nuomonę.
    b) Atlikti 5 užduotį pratybose (121 psl.)

  • 8 pamoka (2023 10 19)

    Šios pamokos metu atlikome klausymo užduotį apie tai ką mėgsta/ko nemėgsta valgyti vaikai. Taip pat gilinomės į daiktavardžio žymėtos ir nežymėtos formos naudojimo taisykles.

    Namų darbai:
    1) Parašyti rašinėlį apie jūsų mėgstamą/nemėgstamą maistą (apie 10 sakinių, rašinėlius įkelkite į čia į e-mokyklą. Naudokitės klausimais užduotyje C 128 puslapyje vadovėlyje);
    2) Atlikti užduotį su daiktavardžio žymėta/nežymėta formomis 107 psl. pratybose.

  • 9 pamoka (2023 10 24)

    Šios pamokos metu išmokome skirtingus būdus apibūdinti būtent dabar vykstantį veiksmą (står och/sitter och/ligger och/håller på och). Taip pat pradėjome mokytis šalutinių sakinių gramatiką ir žodžių tvarką.

    Namų darbai:
    a) B užduotis (120 psl. pratybose);
    b) A užduotis (115-116 psl. pratybose).

  • 10 pamoka (2023 10 26)

    Šios pamokos metu toliau nagrinėjome šalutinius sakinius bei išmokome naujus prieveiksmius (position, destination, från position: där/dit/därifrån etc.)

    Namų darbai:
    Atlikti užduotis 6, 7, 8 pratybose (psl. 121-122)
    Atlikti užduotis A ir B pratybose (psl. 123-124)

  • 11 pamoka (2023 10 31)

    Šios pamokos metu pakartojome skirtumus tarp preteritum ir perfekt laikų. Taip pat skaitėme, nagrinėjome ir diskutavome apie Selin (tekstas 134-135 psl.)

    Namų darbai:
    a) Atlikti prisegtą testą (atlikite tik geltonai pažymėtas užduotis);
    b) Žodžiu pasiruošti papasakoti apie praėjusią (vakar, užvakar, praeitą savaitę ar pan.) Sebastian dag (3 užduotis, vadovėlio 135 psl.)

  • 12 pamoka (2023 11 07)

    Šios pamokos metu toliau nagrinėjome skirtumus tarp preteritum ir perfekt laikų, aiškinomės laiko aplinkybes. Taip pat atlikome keletą pratimų žodžiu apie profesijas.

    Namų darbai:
    a) Sukurti 5 sakinius su preteritum ir perfekt laikais naudojant laiko aplinkybes;
    b) Atlikti 3 užduotį pratybose (126-127 psl.)

  • 13 pamoka (2023 11 09)

    Šios pamokos metu toliau diskutavome apie darbą bei pradėjome kalbėti apie atostogas kaime. Taip pat aptarėme bendraties su att ir be att vartojimo taisykles.

    Namų darbai:
    a) Pasiruošti trumpai papasakoti apie savo darbo užduotis;
    b) Atlikti kartojimo pratimus 6, 7, 8 pratybose (psl. 129-131);
    c) Kartoti naujus žodžius. 

  • 14 pamoka (2023 11 14)

    Šios pamokos metu diskutavome apie laisvalaikį kaime bei išmokome naudoti netiesioginę kalbą (indirekt tal).

    Namų darbai:
    Atlikite užduotis 1 A ir C pratybose (132-133 psl.)

  • 15 pamoka (2023 11 16)

    Šios pamokos metu toliau nagrinėjome netiesioginę kalbą ir pradėjome mokytis naują šalutinių sakinių tipą - relativa bisatser.

    Namų darbai:
    Atlikite B užduotį (135 psl. pratybose)
    Atlikite prisegtą užduotį su šalutiniais sakiniais.

  • 16 pamoka (2023 11 21)

    Šios pamokos metu išmokome kaip jungti šalutinį ir pagrindinį sakinį, kai pagrindinis sakinys eina antroje sudėtinio sakinio dalyje (bisats + huvudsats). Taip pat diskutavome apie etiketą įvairiose šalyse.

    Namų darbai:
    Atlikti užduotis prisegtame dokumente (bisats + huvudsats). 


  • 17 pamoka (2023 11 23)

    Šios pamokos metu toliau kalbėjome apie šalutinio ir pagrindinio sakinio jungimą ir taip pat diskutavome apie įvairias šventes.

    Namų darbai:
    Atlikti kartojimo pratimus pratybose: 6, 7, 8, 9 (psl. 138-141)

  • 18 pamoka (2023 11 28)

    Šios pamokos metu atlikimo kurso kartojimo užduotis.

    LYCKA TILL MED PROVET PÅ TORSDAG! :)